Sídlo firmy ve virtuální kanceláři bez obav

Přemýšlíte a zvažujete, jestli je právě pro vás vhodná virtuální kancelář nebo máte obavy, zda je virtuální sídlo z hlediska zákona v pořádku? V tomto článku se pokusíme nejčastější obavy vyvrátit, ukázat výhody virtuální kanceláře a zodpovědět otázky, které podnikatele nejčastěji napadají.

Níže v článku se zaměříme na tyto oblasti virtuálního sídla firmy:

  • Je virtuální kancelář legální?

  • Jak je to s poštou doručovanou na adresu sídla?

  • Co když mě úřad vyzve k jednání v místě sídla firmy, tj. ve virtuální kanceláři?

  • Proč sídlo ve virtuální kanceláři a ne v soukromém bytě, domě…atd.

  • Jak často chodí kontroly z úřadů?

  • Jak postupovat při změně sídla společnosti?

  • Mohu umístit do virtuální kanceláře i nově založenou firmu?

Je virtuální kancelář legální?

Podnikatel nebo jednatel firmy není povinen být osobně přítomen na adrese sídla firmy každý den ani v pravidelně vymezených časech. Živnostenský zákon stanovuje povinnost označit názvem firmy a IČ objekt, v němž má jeho společnost sídlo firmy a to podle § 31 odst. 2. Podnikatel je dále povinen prokázat vlastnické či užívací právo k prostorám sídla podle § 31 odst. 2. Všechny tyto podmínky vám zajistíme a je tedy jasné, že umístění sídla společnosti do virtuální kanceláře je plně v souladu s právními předpisy ČR. Některé úspěšné společnosti u nás mají sídlo již více než 10 let.

Jak je to s poštou doručenou na adresu sídla?

Veškerá pošta doručovaná na adresu sídla firmy vám bude ještě ten den e-mailem oznámena. Pokud si budete přát, dopis vám obratem přepošleme nebo jeho sken zašleme na váš email. Navíc je vše uloženo v našem informačním systému, ke kterému máte jako klienti kdykoliv přístup. Veškerou poštu vám můžeme podle potřeby přeposílat a to 1x týdně nebo 1x měsíčně, případně se pro ni můžete kdykoliv v provozní době recepce zastavit. Nemusíte se tedy obávat, že o nějaký důležitý dopis přijdete.

Co když mě úřad chce navštívit v sídle virtuální kanceláře?

Všechny naše nabízené programy virtuální kanceláře zahrnují možnost objednání zasedací místnosti pro jednání s klienty i s úřady. U nejoblíbenějších programů je navíc zasedačka již v ceně sídla. V případě potřeby není problém k nám zavolat a obratem zarezervovat zasedací místnost dle vaší potřeby…

Jaké jsou výhody sídla ve virtuální kanceláři oproti soukromému bytu, domu…atd.

Mnoho podnikatelů nepotřebuje samostatnou kancelář k jednání s klienty, nepotřebuje skladové prostory, ani nemá zaměstnance, pro které je třeba zajistit zázemí. Z těchto důvodů nebo čistě kvůli úspoře nákladů majitelé firem někdy volí sídlo společnosti v bytě, na adrese svého bydliště nebo v domě rodičů. Na první pohled se jedná o nejjednodušší řešení. Z jakých důvodů se může umístění do bytu nevyplatit? Minimálně z těchto čtyřech důvodů – složitější vyřízení Souhlasu s umístěním sídla, možné riziko exekuce, horší reprezentace firmy a také sídlo firmy v bytě a platná legislativa. Více o těchto rizicích si můžete přečíst v článku zde.

Jak často chodí kontroly z úřadů?

Vzhledem k velkému množství subjektů, které mají sídlo firmy v Praze, tak je zde logicky menší frekvence kontrol. Velkou výhodou je rovněž větší profesionalita případného jednání zaměstnanců finančního úřadu s vaší firmou.

Jak postupovat při změně sídla společnosti?

Podle zákona musí mít každá společnost v ČR registrovanou adresu sídla firmy. Jak tedy probíhá změna sídla společnosti? Musíte navštívit nebo oficiálně obeslat tyto úřady: živnostenský úřad, finanční úřad a také nahlásit změnu u příslušné sociální a zdravotní pojišťovny.

Mohu umístit do virtuální kanceláře i nově založenou firmu?

Ano, je to možné. Rádi vám připravíme na počkání, do 10 minut, Souhlas s umístěním sídla. Ten můžete využít u notáře při zakládání vaší nové firmy nebo při založení s.r.o. na klíč.