Jak a v kterých oblastech se dá podpořit životní prostředí i v kanceláři?
Doprava
Pokud je kancelář dobře dostupná městskou hromadnou dopravou nebo na kole, podnikatel nemusí každodenně jezdit autem a tím zanechává menší ekologickou stopu.
Co na to virtuální kancelář?
Díky tomu, že podnikatel nemá pronajatou kancelář na stálo a do kanceláře – virtuálního sídla doráží pouze v případě, že má poradu s kolegy nebo jednání s klienty, tak snižuje znečištění ovzduší a emise.
Elektřina
Není nutné mít neustále všechny počítače, tiskárny, kopírky a další zařízení zapnuté. Je dobré je vypnout do té doby, než budou znovu použity. Počítače a monitory by měly být nastaveny na energeticky nejúčinnější provoz. Také není ideální svítit v místnosti, kde se právě nikdo nenachází. Klasické žárovky lze nahradit LED zářivkami. A pokud to jde, je dobré využít v kanceláři co nejvíce přirozeného slunečního světla.
Co na to virtuální kancelář?
Jelikož podnikatel nemá kancelář pronajatou nastálo, šetří energie za topení a světlo. Protože pracuje na notebooku, jeho počítač je úspornější. Také nespotřebovává energii, která by šla do různých kancelářských strojů. Má i menší spotřebu vody.
Spotřeba papíru
Snížení objemu tištěných materiálů lze zajistit tím, že dokumenty jsou sdílené on-line a tisknou se pouze v nezbytných případech. V kanceláři lze také použít pouze papírové výrobky se 100% recyklovaným obsahem.
Co na to virtuální kancelář?
Pokud má podnikatel schůzku v místě virtuálního sídla, klientovi většinou dokumenty zasílá předem on-line. Pokud je to nezbytné, dokumenty lze nechat vytisknout přímo na recepci virtuální kanceláře. Příchozí korespondence se automaticky skenuje, takže není třeba dělat kopie např. pro účetní evidenci.
Zaměstnanci
Jeden z nejjednodušších kroků, který lze na pracovišti zrealizovat spolu se zaměstnanci, je třídění odpadu. Kromě třídění papíru, plastu a skla je moderním trendem i kompostování. Aby se nevytvářel zbytečný odpad, zaměstnanci mohou používat jeden a ten samý hrníček na kávu místo papírových kelímků, vyměnit balenou vodu za kohoutkovou nebo si připravit jídlo do krabičky doma.
Co na to virtuální kancelář?
Pokud potřebujete další zaměstnance, zkuste zvážit pořízení virtuální asistentky (kombinace člověk – chatbot je nejefektivnější). Softwarový robot s umělou inteligencí spolehlivě řeší jednoduché úkoly a umí se propojit s mobilem, kalendářem, účetnictvím a e-shopem. Virtuální asistentka pracuje 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. Zastane podnikatele když není zrovna online, domluví schůzky a porady a zapíše to, co se jí nadiktuje. Také ohlídá termíny a připraví klíčové informace z firmy. Díky tomu nejen ušetříte měsíční náklady za dalšího zaměstnance, ale také životní prostředí.